یک فوق تخصص غدد نکاتی را برای جلوگیری از ابتلای کودکان دیابتی نوع 1 به COVID ارائه نمود

31 اوت 2020- دکتر مایکل یافی، متخصص غدد درون ریز کودکان نکات مهمی را به والدین کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 در میان همه گیریCOVID-19 ، ارائه کرد.او که دانشیار دانشکده پزشکی مک گاورن در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هوستون است، همچنین بینش هایی را در مورد چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر افراد مبتلا به بیماری خود ایمنی به اشتراک گذاشته است.

دکتر یافی گفت: تأثیرات شدید COVID-19  بهمیزان کنترل دیابت بستگی دارد. اگر کودک دارای کنترل دیابت خوبی باشد، به نظر نمی رسد که در صورت ابتلا به ویروس، اثرات شدیدی ایجاد کند. با این حال، کودکان مبتلا به دیابت با کنترل ضعیف، در صورت ابتلا به ویروس، در معرض خطر نوع شدید این بیماری قرار دارند.

در صورتی که کنترل دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 بخوبی انجام نشود، این بیماریها می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و خطر عوارض سلامتی را افزایش دهند.

دکتر یافی گفت: درمان عفونت های ویروسی مانند COVID-19 می تواند در میان افرادی که سطح قند خون آنها به طور قابل توجهی بالا است، چالش برانگیزتر باشد.

وی گفت: علت دقیق پیامدهای شدید در بیماران دیابتی که به COVID-19 مبتلا شده اند، هنوز مشخص نیست، اما تحقیقات نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند که می تواند توانایی آنها در مقابله با عفونت یا در بهبود سریع بیماری را تحت تأثیر قرار دهد.

در میان متخصصان پزشکی، نگرانی هایی در مورد اثرات طولانی مدت COVID-19 بر ایجاد دیابت وجود دارد.

دکتر یافی گفت: ما از قبل می دانستیم که واکنش متقابلی بین عفونت های ویروسی و دیابت وجود دارد. ما همچنین می دانیم که ویروس قبلی SARS-COV ممکن است باعث ایجاد پاسخ ایمنی در بیماران، مانند شروع دیابت شده باشد.با این حال، در مورد ویروس کرونای جدید این موضوع هنوز اثبات نشده است زیرا ما هیچ اطلاعات اپیدمیولوژیکی جهانی در مورد ارتباط ابتلا به دیابت جدید پس از ابتلا به عفونت COVID-19 نداریم.

دکتر یافی برای کمک به والدین در محافظت از فرزندان خود در برابر COVID-19 توصیه کرد:

•         کودکان باید به طور کامل دست های خود را بشویند.

•         از دست زدن به صورت آنها خودداری کنید.

•         از رفتن به میان اجتماعات بزرگ غیرضروری خودداری کنید و فاصله های اجتماعی را حفظ کنید.

•         مکان هایی که معمولاً در اطراف خانه رفت و آمد می کنند را مرتبا تمیز کنید.

•         گزارشهای قند خون کودک را در جایی ثبت و نگهداری کنید.

•         در موارد اضطراری، لوازم اضافی را در دسترس داشته باشید.

•         اطمینان حاصل کنید که کودکان رژیم غذایی سالمی دارند و به طور منظم ورزش می کنند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/aug/top-endocrinologist-issues-type-1-tips-to-children-with-diabetes-to-avoid-covid.html